Internet!!! - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Justin Berg - WaarBenJij.nu Internet!!! - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Justin Berg - WaarBenJij.nu

Internet!!!

Door: justinvdb

Blijf op de hoogte en volg Justin

17 November 2010 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Kia Ora,

Ik heb weer internet!!
Hier volgt een beetje een beschrijving hoe mijn week er uit heeft gezien:
Donderdag, ben ik met de boot van Paihia naar Russel geweest een lekker rustig dorpje zonder al die toeristische ellende. Maar met de oudste kerk van Nieuw-Zeeland(nou en?). En op een half uurtje lopen een schitterend strand genaamd Long Beach. Erg Mooi!!
Vrijdag heb een tour gedaan naar Ninety Mile Beach en naar Cape Reinga(noordelijkste puntje van NZ). Vooraf wist ik niet egt wat ik er van moest denken. Maar het was geweldig. Ik werd om 7:15 opgepikt in Paihia. En werden we naar de Ninety Mile Beach gereden. Dit is een strand ongelovelijk lang(maar dat zegt de naam ook al natuurlijk). Als je de kaart van Nieuw-zeeland voor je neemt, dan zie je op het noordereiland helemaal boven in, aan de west kust. Één lang recht stuk. Nou dat is dus dat strandje. En het leuke is dat je er gewoon met de auto(wij dus met de bus) op mag en kan. Helaas wel met een maximum snelheid van 100 km/h.. maargoed na een tijdje op het strand te hebben gereden zijn we gestopt en hebben wat plaatjes kunnen schieten. Van het strand en de ongelovelijk hogen duinen het leek meer op een woestijn!! Daarna zijn we gaan ‘’sandboarding’’ met andere woorden met een soort bodyboard van die hoge duinen af glijden. Egt Vet! Het nadeel is alleen wel dat als je dit gedaan hebt, dat je uit de meest onwaarschijnlijke hoeken zand vandaan tovert. Je mag daar trouwens niet zwemmen daar omdat je daar geen bereik hebt met je telefoon. Dus als er iets gebeurt kan je de hulpdiensten niet inschakelen!! Daarna door gereden naar cape Reinga. Wouw dat was egt schitterend de tasman zee en de Pacific die bij elkaar komen en dan dat fantastische uitzicht maakt het plaatje compleet!! Na daar een tijdje te hebben rond gelopen zijn we naar een ‘’Kauri Forrest’’ geweest maar zonder kauri bomen . Alleen de wortels!!!! Toen heb ik de lekkerste fish & chips gegeten die ik de afgelopen week gehad heb egt super!! Uiteindelijk was ik pas in 18:00 in Paihia.
Egt een aanrader dit! Mocht je in de buurt komen. En een buschauffeur die van alles vertelt over Nieuw-zeeland en waar je allemaal voorbij komt. Je moet trouwens wel even wennen aan het nieuw-zeelandse accent hij zegt bv. Niet gewoon ‘’left’’ maar hij zegt ‘’lift’’ en nog veel meer van dat soort grappige dingen.
Zaterdag heb ik weer koers gezet richting Auckland waar ik eindelijk weer in een normaal hostel heb geslapen:)!!
En wat betreft een slaapzak. In mijn info pakket stond dat ik een slaapzak mee moest nemen. Nou!
Je mag in geen 1 hostel slapen met een slaapzak omdat er een bepaald beestje is dat je bij je zou kunnen hebben en die je dan vervolgens van bed naar bed meeneemt, en infecteert!
Zondag had ik de ferry gepakt naar Coromandel. Een mooie boottocht door het Nieuw-zeelandse landsschap van ongeveer 2 uur.
Maandag was ik naar de Waiau Falls geweest(op de fiets) ik ben op weg daar naar toe 10 gestorven geloof ik. Maar goed ik heb het gehaald en het was geweldig. Heb veel foto’s genomen daar even gezwommen(wel beetje koud). Toen weer terug gefietst(0 x gestorven het was alleen maar berg af).
Gisteren niet veel gedaan lekker in de zon gezeten;)
En vandaag was ik vertrokken naar Whitianga aan de oost kust van de Coromandel. Het eerste stuk tot aan Kuaotunu ben ik mee gereden met een amerikaans stel dat ik had leren kennen in Coromandel Town. Hun gingen daar op een boerderij werken. Dus het laatste stuk ben ik gaan liften.
Dat was egt super vet!! Ik liep op die weg en de derde auto waar ik m’n duim bij opstak stopte al. Er is hier zeg maar geen openbaarvervoer maar het lijkt erop dat de kiwi’s zelf dat probleem oplossen door iedereen op weg te helpen. En het was nog relaxt ook want ik werd op gepikt door mensen met een pick-up dus ik zat achterin die bak met me kop in de wind:), en ik werd voor de deur van een hostel afgezet!! Dus nu zit ik hier in het ‘On the beach backpackers lodge’. Ik zit nu op m’n bed en als ik het raam uit kijk dan kijk ik lekker op de zee uit. En het is hier echt F*ck*ng heet! Ik ben blij dat ik hier in de lente ben. Heb medelijden!! Hehe…

Cheers!!

  • 17 November 2010 - 07:12

    Ik Ben Fan Van Just:

    He just! Wat een verhaal weer man, echt top! Ben jaloers. Fotos zien er ook tof uit. Wacht gerust nog een week met je verslag, dan hebben we meteen een mooi lang verhaal om te lezen. Ik zal je nog ff een foto sturen van hier, je gaat echt kapot.

    Have fun!

  • 17 November 2010 - 09:09

    Pa:

    Tja, wat zal ik zeggen....het blijft ongelooflijk wat je allemaal beschrijft en je foto,s zijn super mooi. Ik zei toch dat je je grote camera moest meenemen :-)

  • 17 November 2010 - 09:54

    Roger:

    Jussa, tof jongen!! Ziet er weer super uit. En wat is dat sandboarden ongelofelijk vet :O:D Wow.

    Frans en ik zijn vorige week ons eigen bedrijfje begonnen, Springstof Marketing! We hebben het druk :D.

    Zie uit naar je volgende stukkie.

    X

    broederlief

  • 17 November 2010 - 10:12

    Hamtaro:

    recpect ouwe !!!! daar kan geen cod black ops tegen op veeel plezier nog daar groeten hamtaro

  • 17 November 2010 - 10:24

    Oma Carla .:

    Ongelooflijk wat een mooie opnames ik ga er echt voor zitten om ze allemaal te bekijken,ik ben blij dat je weer internet heb zo kan ik een beetje mee genieten.ik wens je nog een hele fijne reis.liefs oma Carla.

  • 17 November 2010 - 16:42

    Ma:

    Goeie morgen Just

    'T ziet er allemaal super uit. Ik keek uit naar je nieuwe verslag en foto's, maar 't overtreft weer alles. Ik miste op de wegwijzer wel het bordje van Almere!!!!!!!!! Wil je trouwens wat zon sturen? Het begint hier al flink koud te worden en de koudste winter sinds tijden wordt verwacht.....
    Blijf genieten, dan warmen wij ons een beetje aan jou verhalen!!!!

    Dikke knuffel, ma

  • 19 November 2010 - 21:31

    Jaap & Moon:

    Heee Neefje, net weer je reisverslag gelezen, echt tegek, wat jij allemaal ziet en doet!!! En gelukkig sta je zelf ook een keer op de foto en kan ik zien dat je nog geen kapper hebt gevonden, dus er blijft nog hoop dat ik langs moet!! komen........ Roger wil wel mee om de tas tedragen......... Lief he!! We lezen je , tot gauw! Xxie.

  • 19 November 2010 - 21:39

    Lekker Bezig Panto:

    jij kan wel fotos maken man, dat had ik niet verwacht ;-) yooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
    maar sta je ook op fotos ?ik zie je niet ?grt mo

  • 19 November 2010 - 21:42

    Lekker Beziiiiiiiiig:

    goed bezig man
    mo

  • 24 November 2010 - 14:40

    Sandra & Henk:

    Het is wel echt om jaloers op te worden als we jouw foto's bekijken. Het begint hier zo langzamerhand winter te worden. Donker en koud. Als we je verslag zo lezen, dan moet je echt je best doen om de dag door te komen. En de omgeving is ook zo saai. Man wat zal je genieten. Lezen graag meer van je ervaringen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whitianga

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

31 December 2010

..

07 December 2010

Whakatane

25 November 2010

Tauranga

17 November 2010

Internet!!!

15 November 2010

geen internet
Justin

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 14188

Voorgaande reizen:

01 November 2010 - 31 Oktober 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: