Whakatane - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Justin Berg - WaarBenJij.nu Whakatane - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Justin Berg - WaarBenJij.nu

Whakatane

Door: justinvdb

Blijf op de hoogte en volg Justin

07 December 2010 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Kia Ora,

Wat nou een buspas kopen van ‘Nakedbus’ of ‘Intercity’. Mijn touroperator heet ‘Jussabdrol Hitchhike tours’. Met andere woorden ga met je bek langs de kant van de weg staan en steek je duim op!! Maar goed,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje voor jullie heb geschreven, dat komt omdat de tijd hier drie keer zo snel gaat dan bij jullie!!
Het laatste bericht kwam van uit Tauranga, toen schreef ik dat ik White island wou bezoeken. Maar dat ging helaas niet vanuit Tauranga ik moest naar Whakatane. Ik ben niet al te lang in Tauranga gebleven. Ik heb daar alleen Mt. Manganoui op geweest, verder zat m’n hostel vol met Chilenen die alleen maar Spaans spraken. Dus niet een heel groot succes!
Dus ben ik naar Rotorua vertrokken(misschien denk je nu waarom ben je niet naar Whakatane gegaan voor White Island,dat weet ik zelf ook niet:)) .
Rotorua, Als je hier over straat loopt hangt er een hele vieze geur, het lijkt een beetje op een mengsel van verrotte eieren, een ontketende 100.000 klapper en mais. Ik heb me laten vertellen dat het een zwavel geur is, door alle vulkanische activiteit in Rotorua. Heel apart al dat kokende water en modder uit de grond!!
Het grappige was dat ik in het hostel daar 2 Zweedse dames tegen kwam die ik ook al had ontmoet in Whitianga, zij vroegen of ik met hun mee ging raften. Dus ik ben vrijdag wezen raften. Was egt super vet!!! In het foldertje stond dat je 6 verschillende moeilijkheid gradaties hebt, en dit was 5:) (6 is niet geschikt voor commerciële rafting).
Verder heb ik het hier super gezellig gehad in het hostel, zaterdag wezen stappen met z’n alle(was erg gezellig). Ik was zeg maar toegetreden tot de harde kern, de meeste van hun zaten daar al een tijdje en waren aan het werk en zo. Iedereen vroeg of ik ook wou blijven tot en met kerst…..
Maarja… White Island roept….
Dus ben ik vanmorgen van Rotorua naar Whakatane gelift (ongeveer 85 kilometer). Ik werd opgepikt door een mevrouw die eerst was door gereden. Maar ze was omgekeerd omdat ze het dan later tegen over haar dochters niet kon verantwoorden, omdat die ook altijd overal naartoe liften…
Dus ik zit nu in Whakatane morgen ga ik naar White Island. En ik heb vanmiddag een gitaar gekocht!!!! Ik denk dat ik na White Island weer terug ga naar Rotorua en daar wat werk ga zoeken…
Begin de keuken een beetje te missen!! Dus had ik daar tegen al de autobiografie van Gordon Ramsay gekocht.. maar die heb ik al bijna uit… RESPECT trouwens voor Gordon Ramsay!!
Cheers!



  • 07 December 2010 - 08:54

    Pa:

    Weer helemaal te gek wat ik allemaal lees en zie. Nu nog een mooie keuken om af en toe wat bij te verdienen.......

  • 07 December 2010 - 09:36

    Ik Ben Fan Van Just:

    He Justin! Het ziet er allemaal weer erg leuk uit joh! Waren die "...." wel "...."? Dat kan je gerust tegen ze zeggen, dat vinden ze wel leuk. Als je er dan ook lief bij lacht, vinden ze je helemaal leuk!
    Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt, kerst in een korte broek, lekker he! Nou geniet van de kerst en White Island. Volgende keer verwachten we een youtube filmpje dat jij een mooi lied aan het zingen bent bij een kampvuur.

    avseenden, (groeten)

    je fan

  • 07 December 2010 - 09:38

    Ik Ben Fan Van Just:

    Waren die "flickor" wel "mycket vacker"?

    Wow, som du är mycket vacker!

  • 07 December 2010 - 09:47

    Oma Carla.:

    Hallo Jus,avonturier ,geniet maar van alles ,de foto,s zijn weer perfect ik heb er weer van genoten ,en nu weer aan de slag in de hoop dat je vlug een baantje vindt. knuf Oma Carla.

  • 07 December 2010 - 10:14

    Hamtaro :

    koning !!!!!!!!!!

  • 07 December 2010 - 12:05

    Frans:

    Whahah gek! wat onwijs vet! he aan die schaap te zien was die net geschoren, nieuwe roeping gevonden?

    zoals de filosoof Dre ooit zei: "je moet genieten van het leven, trek je van een ander toch niets aan" ik denk dat je goed bezig bent!

    Joe!

  • 07 December 2010 - 12:09

    Springstof Marketing:

    Jussa leipo!!! Goed bezig jongen. Wat ongelofelijk vet dat raften whaaaaaaaaaaaaa. Ik wil ook, ik wil ook. :(

    we gaan snel een goede collage voor je maken, maar die maken we wel na de kerst. Misschien kan je die eerste ook posten kan iedereen van je foto's genieten met jouw favo nummer eronder.

    Enneh gitaartje!! playboy, dat vinden die Zweedse meiden wel leuk natuurlijk :D

    We spreken snel

    Xx

  • 07 December 2010 - 17:22

    Ma:

    Rare gewaarwording voor je, overal kerstsferen en jij in je korte broek !!!!!!!
    Die geisers zien er wel indrukwekkend uit en dat raften............ ik wist dat je lef had.
    En nu kijken voor een nieuwe keuken, krijgt de Waag concurrentie? Misschien kom je nog wat interessante recepten voor ze tegen.Het was top om je vanmorgen je spreken!
    Ik ben benieuwd naar de NZ-se kerstversiering.Stuur daar wat foto's van, als je het ziet zitten!
    Hoop dat White Island je verrast!!!!!!!!!
    Liefs ma

  • 07 December 2010 - 17:48

    Rog:

    Leuke naam trouwens, Anna, en mooi blond :P

  • 07 December 2010 - 18:52

    Muriel:

    He Justin,
    Jemig man, een ander doet er jaren over om mee te maken wat jij jezelf in een korte tijd gunt. Geniet er maar lekker van. Wat een super verhalen en foto's. Om jaloers van te worden en dan nog dat lekkere temperatuurtje erbij ;). Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen.
    Liefs,
    Muriel

  • 09 December 2010 - 20:48

    Ahmed:

    Ik kon het niet laten om toch kijken...Het ziet er geweldig uit, wat een verrijking voor je al die verschillende mensen en omgevingen en je bent net begonnen. Wij genieten ook van lange files en gladheid bij een gevoelstemperatuur van 15 onder nul.
    Have fun.

  • 10 December 2010 - 19:55

    Oma Bep:

    Hallo Justin,
    Je gelooft het vast niet, maar zonder computer volg ook ik al je belevenissen!
    Ze worden voor mij uitgeprint en dan kan ik ze in alle rust lezen en bewaren en
    ik moet zeggen, ik vind het allemaal geweldig, wat je ziet en wat je doet!!!
    Ik ben echt blij dat het zo goed met je gaat, houden zo!
    Dag lieve Jus, van Oma Bep een kus.

  • 10 December 2010 - 20:23

    Jaap & Moon:

    Ha, daar zijn we weer,

    Je schrijven en fotoo"s zijn weer hardstikke leuk!
    Tegek dat er bij jou Kerstmannen rond lopen, zo ga je er nog in geloven..........
    hier nog geen Kerstman gezien op straat, wel veel sneeuw en ijs!!
    TIP: Misschien is een baantje als 'Kerstman met Gitaar"ook wel leuk
    in deze tijd, is weer eens iets anders dan kokkie!!
    Succes he!!! XX

  • 22 December 2010 - 19:57

    Muriel:

    He Justin,
    Ik wens je alvast hele bijzondere kerstdagen toe en een goede start in 2011. Vol enthousiasme wacht ik op je nieuwe foto's en/of verhalen :).
    Groetjes, Muriel

  • 23 December 2010 - 15:57

    Sandra & Henk:

    Mazzel dat je niet het hele dames hockey team van Sweden hebt ontmoet. Anders had je nu al voor werk moeten gaan zoeken. Maar met die twee heb je ook al een leuke tijd gehad. Met de feestdagen in het vooruitzicht willen wij jou fijne dagen toewensen en alvast een goed 2011.

  • 23 December 2010 - 21:55

    Margaret:

    Justin... wat je ook doet... wat je ook ziet... waar je ook bent... het is in één woord... GEWELDIG!!!
    Heerlijk dat je blijft genieten... wat een durf en wat een lef... ben trots op je...
    Ik doe momenteel vrijwilligerswerk bij een Dag Activiteiten Centrum... en zing ook af en toe met hun mee... en merk... dat muziek maken en zingen... heel veel ontspanning en plezier geeft... met andere woorden... veel plezier met je gitaar... en uiteraard van je reis...

    Liefs, Margaret

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whakatane

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

31 December 2010

..

07 December 2010

Whakatane

25 November 2010

Tauranga

17 November 2010

Internet!!!

15 November 2010

geen internet
Justin

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 14190

Voorgaande reizen:

01 November 2010 - 31 Oktober 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: