Tauranga - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Justin Berg - WaarBenJij.nu Tauranga - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Justin Berg - WaarBenJij.nu

Tauranga

Door: justinvdb

Blijf op de hoogte en volg Justin

25 November 2010 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Kia Ora,
I LOVE WHITIANGA!! Wou, ik hou van die plek. Dit is de eerste plaats waar ik was, waar een sfeer hangt van alles mag en niets moet. Er zijn daar geen grote commerciële toeristen bureau’s die constant aan je trekken, of je met hun een toertje wil maken voor een belachelijke prijs(wat in Paihia wel het geval was). Voor de directe familie onder ons er hangt daar een super relaxte ‘’Camping Smeraldo’’ sfeer. Maar goed, Ik heb deze week niet egt veel ondernomen. Lekker uitgerust, op het strand.

Het enige nadeel hier in nieuw-zeeland is dat er ZO VEEL DUITSERS zijn!!! Ik weet egt niet waar ze allemaal vandaan komen maar ik denk dat er meer duitsers in NZ zijn dan in Duitsland zelf. Een paar dagen geleden zat ik is te tellen en er zaten 9 duitsers, 2 zweden en 1 Nederlander(ik) in de soort van huiskamer.

Zaterdag avond besloot ik met een duitser en een italiaan om het bruisende nachtleven van Whitianga onder de loep te nemen. En het was zoo grappig. We liepen door de hoofd straat en de eerste bar waar we naar binnen gingen was helemaal leeg. In tweede bar was een besloten verjaardagsfeest(wat er wel gezellig uitzag). En in de derde en laatste bar was ook niet veel te beleven. Dus gingen we wat rond vragen. En stuiten op een bezopen kiwi die ons zij dat we naar de tweede bar moesten gaan. Hij kende de gene die jarig was dus we konden wel met hem mee!
Het was egt super grappig het was alleen jammer dat we daar pas om twaalf uur waren en bars daar sluiten al om één uur. Maar het was leuk om wat locals te ontmoeten. En we hebben de dame in kwestie natuurlijk even gefeliciteerd. Daarna zijn we weer terug gegaan naar het hostel en hebben daar nog wat gedronken. Met wat gasten van een internationale school (egt super leuk al die mensen van over de hele wereld). Gisteren heb ik samen met 2 duitsers, een koreaan en nog een Nederlander een auto gehuurd. Om naar de Hot Water Beach, Shakespeare Cliff en de Cathedral Cove te gaan. Was zeer gezellig!! En leuk. Alleen die hot water beach(voor de mensen die dat niks zegt, dat is een strand waar je een kuil in het strand graaft en er dan in gaat zitten omdat er HEET water naar boven komt).Was ZOOO druk, en je verbrand je voeten als je ze te diep in het zand steekt. Maar het was wel een mooie ervaring. En de Cathedral Cove was ook mooi(voor de mensen die Herman den Blijker in nieuw-zeeland hebben gevolgd,volgens mij werd hier het eerste koppel naar huis gestuurd). Vandaag met de bus van Whitianga naar Tauranga. Ik denk dat ik hier niet al te lang blijf. Ik wil ‘’White Island’’ bezoeken. En dan ga ik richting Rotorua.

Variety is the spice of life!!

  • 25 November 2010 - 08:02

    Ik Ben Fan Van Just:

    ik ga maar niet vragen hoe die duitsers heten en hoe heet ze waren. volgens mij is er nog een stukje weggelaten. er komen namelijk (nog) geen vrouwelijke locals in voor man.

    Veel plezier bij White Island! laat zien die foto's !!!

  • 25 November 2010 - 08:20

    Pa:

    Als je geen kok meer wil zijn lijkt me fotograaf en schrijver ook tot de mogelijkheden behoren, top!

  • 25 November 2010 - 10:56

    Ma:

    Mijn hemel Just wat zie jij prachtige dingen!!!!!! En wat zie je er zelf ook fantastisch uit,heb ik net geconstateerd op skype.Het is je duidelijk aan te zien dat reizen je gelukkig maakt!
    Succes met je volgende plannen!
    Liefs,ma

  • 25 November 2010 - 11:01

    Frans:

    He kerol,

    ik ben jaloers man, gave dingen laat je weer zien man, ik wil ook!!! ze hebben zelfs een standbeeld van je gemaakt...

    dat je ervan moet gaan genieten hoef ik je niet te vertellen, dat doe je al, ben benieuwd naar je volgende bericht!

    gr Frans

  • 26 November 2010 - 11:26

    Oma Carla.:

    Hoi Jus,Vol bewondering naar al dat moois gekeken ,wat een ervaring doe jij op ,ik ben niet gauw jaloers maar nu toch wel een beetje ,ik zie dat jij geniet dat is het belangrijkste , houden zo .Knuf oma.

  • 27 November 2010 - 23:13

    Jaap & Moon:

    Jaaa, hier Oostzaan...........waar wij s*ochtends het ijs van de auto af staan tekrabben en vandaag de eerste sneeuwvlokjes hebben mogen begroeten............Naar voor jou he, dat je af en toe je voeten verbrand aan het warme zand...........ha,ha!! Dat willen wij ook! Heerlijk telezen dat je het zo lekker hebt!!!! Groetjes

  • 11 December 2010 - 10:58

    Ruud En Anneke:

    Ziet er super uit
    Krijg op deze manier een goede indruk wat je allemaal ziet en beleeft door de verslagen en foto's
    Leuk je op deze manier te volgen.
    Geniet er van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

31 December 2010

..

07 December 2010

Whakatane

25 November 2010

Tauranga

17 November 2010

Internet!!!

15 November 2010

geen internet
Justin

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 14186

Voorgaande reizen:

01 November 2010 - 31 Oktober 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: